Završnom je konferencijom u Bjelovaru uspješno okončan projekt “Be World Class” tijekom kojega je 36 nezaposlenih osoba i 9 nastavnika s područja Bjelovarsko-bilogorske i Koprivničko-križevačke županije obrazovano za razvoj mobilnih aplikacija za Windows Phone. Otvoreno učilište Algebra bilo je nositelj ovog IPA IV projekta, dok su partneri bili Strukovna škola Đurđevac, Tehnička škola Bjelovar i Bjelovarsko-bilogorska županija, uz suradnike Koprivničko-križevačku županiju i Hrvatski zavod za zapošljavanje. Ukupna vrijednost ovog projekta bila je nešto više od 1,1 milijun kuna, odnosno 153.273,00 EUR, od čega je 94,09% tj. 144.215,07 EUR financirala Europska unija. Projekt se pokazao vrlo učinkovit jer su svi polaznici objavili svoje vlastite aplikacije na Windows Phone trgovini, a sedam polaznika je već nekoliko dana nakon završetka projekta zaposleno.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Kako bi se povećala razina tehničke edukacije za odrasle u Bjelovarsko-bilogorskoj i Koprivničko-križevačkoj županiji te kako bi se barem malo pozitivno utjecalo na smanjenje razine nezaposlenosti koja je u spomenutim županijama nažalost visoka, Otvoreno učilište Algebra, zajedno s partnerima i suradnicima na projektu, tijekom proteklih 12 mjeseci provodilo je projekt “Unaprjeđenje lokalnih kapaciteta za obrazovanje vrhunskih programera mobilnih aplikacija (Be World Class)” na području ovih dvaju županija. U sklopu projekta, 36 nezaposlenih polaznika pohađalo je nastavu vezanu uz razvoj aplikacija za platformu Windows Phone, a pridružilo im se i 9 nastavnika koji su ovime dobili podlogu da stečenim vještinama poduče i polaznike srednjih i strukovnih škola u kojima većina radi. Na ovaj način ojačani su i kapaciteti triju partnerskih obrazovanih ustanova kako bi predmetni program mogli kasnije samostalno provoditi za zainteresirane odrasle polaznike ali i za učenike u redovnim srednjoškolskim programima.

Trening su održali vrhunski hrvatski profesionalci koji su ovom prilikom bili predavači i mentori na ovom projektu – Andrej Radinger i Tomislav Bronzin – a koji će i po završetku projekta, u suradnji s Algebrinom bjelovarskom podružnicom, pružiti daljnju podršku zainteresiranim polaznicima, naročito u pogledu njihovog daljnjeg usmjeravanja u profesionalnom smislu. Na završnoj konferenciji projekta svoje su usluge i suradnju polaznicima također ponudile i tvrtke s bjelovarskog područja, poput Avalona i Zagrebačke banke.

“Rezultati projekta očituju se ne samo u činjenici da je 13 novih mobilnih aplikacija u sklopu njega dovršeno i stavljeno na aplikacijsku trgovinu za Windows Phone – iako je projektom bio postavljen cilj od 3 dovršene aplikacije, već i u tome što je sedam polaznika već pronašlo nova zaposlenja, od čega troje baš u IT sektoru. U području razvoja mobilnih aplikacija danas se bilježe visoke stope rasta, troškovi pokretanja poslovanja su niski a postoje i brojne mogućnosti za neovisne pojedince koji žele raditi sami. Vjerujemo stoga da će nova znanja koja su polaznici ovoga projekta stekli, a koja osim tehničkih znanja uključuju i poduzetničke i osobne vještine, svima njima biti korisna u daljnjoj karijeri. Također, nadam se da će naši polaznici nastaviti razvijati aplikacije čije su temelje razvili tijekom ove edukacije jer među njima ima nekoliko zaista dobrih ideja”, izjavio je mr. sc. Mislav Balković, ravnatelj Otvorenog učilišta Algebra.

Europska unija financirala je ovaj projekt u sklopu strukturnog fonda IPA IV, što uključuje i sredstva u iznosu od 31.500 kuna za promociju nastalih mobilnih aplikacija kroz digitalno oglašavanje. Uz nositelja projekta, Pučko otvoreno učilište Algebra, partneri na projektu bili su Strukovna škola Đurđevac, Tehnička škola Bjelovar i Bjelovarsko-bilogorska županija, dok su kao suradnici na projektu sudjelovali Koprivničko-križevačka županija te podružnice Hrvatskog zavoda za zapošljavanje s područja ovih dvaju županija.

Osim školovanja nezaposlenih polaznika unutar 3 grupe, nastavu su pohađali i srednjoškolski nastavnici iz uključenih strukovnih škola te predavači Algebre, a posebni doprinos izgradnji kapaciteta za daljnju provedbu programa predstavlja i nabava opreme koja ostaje uključenim obrazovnim ustanovama. Tako su iz projekta opremljene dvije moderne računalne učionice (po jedna u Bjelovaru i Đurđevcu), svaka sa po 12 PC računala te je za sve uključene obrazovne ustanove nabavljeno i ukupno 27 tablet računala (po 9 svakoj) i 12 komada mrežne opreme koja je iskorištena za umrežavanje uključenih škola i pružanje bolje obrazovne infrastrukture za njihove učenike i odrasle polaznike.